Jouw sublieme oplossing voor Online marketing!

De oplossing voor alle apparaten, direct beschikbaar: Dus op Smartphones, Mobiel & iPads, op het Web, mede naadloos geïntegreerd met Social Media, YouTube, etc.

Eertse tip (...PLUS voor de technici onder ons): Werkelijk een responsive en adaptive webdesign met minimale codering. Een ECHT moderne website dus!
Vrij vertaald: Dus razendsnel PLUS de vindbaarheid op het web ook zeker gegarandeerd! Iets waarbij de websites zich als een kameleon aanpast aan zijn directe omgeving, maar daarentegen juist opvalt en precies dat weergeeft wat de bezoeker verwacht en zijn of haar verwachtingen ook overtreft in de directe beleving en de directe betrokkenheid met jouw (hobby- en/of top)sport!

Wat zelfs nog knapper is, is dat de eenvoud in het onderhouden van je eigen webpagina’s of webshop echt zo eenvoudig is dat ook echt iedereen dit kan en ook met veel plezier zal gaan invullen. Met onze directe ondersteuning of bijsturing van wat dan ook verbleekt echt elke andere oplossing en dienstverlener op dit gebied.

En ja, ook voor ons dus zeker nooit meer anders dan voortbouwen op dit waanzinnige online pakket waarbij onze bezoekers ook echt versteld staan van deze moderne oplossing die afgelopen jaar niet alleen geheel nieuw is geschreven maar ook zo is verfijnd dat je niet anders kan concluderen dat je dan ook echt het allerbeste uit ben met dit ONLINE media pakket!

Bij ons en in het Engels noemen we dat ‘Second To None’, ...als in: YouAre (.nl) “in second place behind no-one - first place all the way”!

Online Marketing Trends

...superieur, nog nooit geëvenaard dus. Neemt niet weg dat we dit ook duidelijk kunnen en willen verwoorden voor jou!

Voor jou dan ook de belangrijkste Online Marketing Trends welke wij dus al voor je ingevuld hebben op een rij...
 

Trend 1: Engagement

Engagement en "in contact zijn" met je doelgroep is eigenlijk de vruchtbare grond onder elke succesvolle marketingactie, dat is niet nieuw. De engagement factor op social media en op je website begint echter een vak apart te worden. Zo is het op Facebook bijna een wetenschap geworden (zie zo ook elk ander willekeurig artikel over de Facebook Edgerank) en is interactie een onmisbare factor voor je SEO en Contentstrategie geworden.

Ook op het gebied van conversie optimalisatie is engagement (in de vorm van reacties, testimonials, social proof etc.) een enorme factor van betekenis geworden. Een internet business, crowdfunding campagne of website zonder deze factor is een "kouwe zender" en lijkt uitgestorven voor een bezoeker / potentiële koper en/of sponsor/donateur. We leven echt in de tijd van de emotiemarkt!
 

Trend 2: Native Marketing

Het internet is echt een ecosysteem van afleidingen geworden en de "gejaagdheid van onze generatie" bereikt door het internet en social media nieuwe niveaus. Dat zie je ook in de buitensporig groeiende wereldwijde burn-out cijfers terug.

De "gejaagdheid van onze generatie" bereikt door het internet en social media nieuwe niveaus

Bedien de bezoeker daarom zeker ook waar hij al is en houd hem daar zodat je meer rust creëert. Maar daar hoort wel een kleine kanttekening bij. Voor jou als sporter en daarmee ook kleine ondernemer van jouw sportcarrière is het namelijk "onnatuurlijk" om aan andermans platform te bouwen in plaats van aan iets van jezelf. Je wilt liever bezoekers, content en reacties op je eigen website krijgen en houden. Gebruik social media daarbij en daarom ook om traffic te "lekken" naar je website maar niet andersom.

Een voorbeeld hiervan is jouw eigen video pagina op je eigen website naadloos geïntegreerd waarop je een bezoeker vasthoud in plaats van weg te sturen naar YouTube. Je elimineert elke vorm van afleiding en de bezoeker blijft op dezelfde pagina na het aanklikken van een video (native). Je bouwt dan indirect en verder ook aan jouw youtube views (goed voor video SEO), de "time on site" gaat omhoog (goed voor SEO), je bouwt ook aan jouw website en YouTube abonnees (bereik) en tegelijkertijd aan de band met jouw achterban. Ideaal!
 

Trend 3: Community building

Aansluitend op de engagement factor is community building naar mijn mening een van de grootste trends en Gamechangers als het gaat om online marketing. Wij mensen hebben de evolutionaire noodzaak tot groepsvorming. Lees online dan ook over het artikel "Zoeken naar zingeving in een digitaal ecosysteem" o.a.

Wij begonnen in 2013 ooit simpel met community building door een besloten Groep te openen voor elke topsport(st)er.nl en de start voor jongtalenten.nl die eveneens wedstrijden, competities, etc. in het buitenland houden. Tegenwoordig hebben we dat naar een heel nieuw niveau getrokken door een volledig eigen social media platform en dus jouw persoonlijke website, jouw online imago te bouwen, puur en alleen voor jou en jouw klanten.

De contactvonk! Bovendiej en natuurlijk is de techniek alleen niet zaligmakend. Er wordt ruimschoots stilgestaan bij de doelgroep zelf, uw klanten, relaties of andere populatie. Hoe bij hen de contactvonk te laten overslaan, hen te interesseren, inspireren en over te halen tot een donatie, het sponsoren, de aankoop of het opnemen van de informatieve boodschap?
 

Trend 4: Big Data

Als vierde online marketing trend noemen de expers onder ons "Big Data". Met name Google en Facebook timmeren hier aan de weg om steeds meer persoonlijke informatie over haar gebruikers te verzamelen en deze vervolgens te gebruiken om enerzijds gerichter te kunnen adverteren maar ook om hun dienstverlening te verbeteren. De kunst bij Big Data is echter niet zozeer het verzamelen van informatie maar meer het lezen en praktisch toegankelijk maken van die informatie.

Facebook kwam dit jaar al met prachtige functies zoals "vergelijkbare doelgroepen". Ook Google heeft inmiddels een "big brother update" in aantocht om hier meer mee te doen.

Massacommunicatie is een prachtig iets en klinkt ook als een ideaalbeeld voor marketeers maar waar we naartoe gaan is meer massa individualisatie. Iets over onze gezamenlijke klanten en de doelgroep dus en o.a. over "the next level" in online marketing:

 

Verdere online marketing trends

Bovenstaande 4 internet marketing trends spelen eigenlijk allemaal in op de "persoonlijke factor" in je online marketing strategie. Je kunt dat samengevat als de grootste trend van dit moment zien. Daar horen er echter nog een paar bij die ik toch even wil aanstippen:
 

SEO Trends

Ook Google wordt (nog steeds volgens haar originele visie) persoonlijker, relevanter en kwalitatiever voor haar gebruikers. Google kwam eind 2013 met de Google Hummingbird update welke de aanloop vormde van de zogenaamde "semantische zoekmachine". De bedoeling van Google is om van een reactieve zoekmachine naar een proactieve persoonlijk assistent te gaan. Hier een kleine uitleg over semantiek:

De ontwikkelingen met semantische code (rich markup), Google voice search en het nieuwe logo van Google bevestigen deze trend, zeker als het gaat om de factor "mobile" welke onmisbaar is geworden.
 

Mobile first?

Het mobiel internetgebruik schiet zowel in Nederland als wereldwijd als een raket omhoog. Dat resulteert er in dat steeds meer bezoekers je website of webshop bezoeken via een mobiel apparaat. In sommige markten zien we dat dit zelfs al meer dan 50% is. Dat betekent dat het mobile responsive maken van je website geen trend meer is maar een noodzaak. Heb je dat niet? Dan loop je echt hopeloos achter en heb je zelf al maanden te lijden onder de Mobilegeddon update.

Naast het SEO verlies is er ook de impact op je conversie. Je zult voor een optimale gebruikerservaring op mobiele apparaten moeten zorgen en ook eerder "mobile adaptive" moeten zijn dan enkel "responsive". Omdat je bezoekersaantallen via mobiel de komende tijd enkel zullen stijgen en in elke markt groter zullen worden dan bezoekers via grotere schermen zul je echt "mobile first" moeten gaan denken. Je bouwt je website dus voor de kleinste schermen en je laat deze oprekken naar een groter formaat in plaats van andersom.
 

Webdesign

De trends op het gebied van aandachtschaarste, afleiding, mobile first en daarmee conversie optimalisatie heeft ook impact op webdesign. Een van de beste tips die ik je daar hier kort over kan geven is om je webdesign te baseren op o.a. onze standaard die gezet wordt door toonaangevende bedrijven zoals Google, Apple, Adobe en Twitter (bootstrap). Volg bijvoorbeeld de Google Designstandaard voor optimale "herkenbaarheid" en rust in je design en gebruik daarbij gerust ons voor jou framework, je website en mobile responsive standaard. Bijvoorbeeld ook voor alle, webshop sponsor producten, banners tot aan afbeeldingen als buttons op je site: STEUN! etc.
 

Contentstrategie

Dan nog even speciale aandacht voor de trend als het gaat om contentstrategie. Hoewel Google en Facebook flink aan de weg timmeren als het gaat om mogelijkheden voor adverteerders begin het effect van "interruptie marketing" af te nemen. Er komen steeds meer "adblockers" in browsers die advertenties blokkeren en ook Apple bied deze nu in haar nieuwste software. Adverteren zoals het altijd was is voor deze moderne tijd te "lomp" geworden.

Content marketing wordt hierdoor steeds krachtiger maar ook hier verandert er een hoop. Content = King klopt namelijk niet meer zozeer want aan "kwantiteit" heb je tegenwoordig weinig meer. Sterker nog: kwantiteit kan zelfs afbreuk doen aan je score in Google en de mate van engagement in je marketing.

Alles gaat tegenwoordig om kwaliteit en dat lijkt een ongrijpbaar begrip. Tijdens het leerproces dat we samen doorlopen zal ik hier uitgebreid op ingaan. Ik leer je hoe je snackable-, epische-, in depth- en evergreen content kunt maken of dus door ons zal laten maken om hier enorme slagen mee te maken!